Dubbelcykling

Om en vecka har jag förhoppningsvis så smått återhämtat mig från min cykeltur runt Vättern, för nästa måndag ska jag springa Lidingö On Tour här i Gävle. Men fram tills dess är det cykelfokus som gäller.

Igår körde jag ett fint litet dubbelpass:

Förmiddag: 70 km landsväg tillsammans med klungan. Även fast jag blev lite öm i baken under de första två milen var det här min bästa cykeltur någonsin. Jag kände mig oförskämt pigg och fräsch och hade inga problem att gå fram och dra i +30km/h-fart även över uppförsknixarna på väg hemåt.

Eftermiddag: Min mountainbikeoskuld rök i skogarna kring Högbo. Efter en aningen för teknisk 20k-runda tog vi en lite enklare 10k-avslutning. Och det var klart roligare än vad jag trodde.

Skulle jag fortsätta i det här tempot kommer turen runt Öland/Kalmar i augusti att bli hur lätt som helst. Men från och med måndag blir det mer löpning och mindre cykel. Och tyvärr även en hel del simning. Triathlon vore så grovt mycket roligare utan den där inledande vattenleken.

IMG_5649

Taggar:, , , ,

Kommentera

