Utomhuscomeback

run1

I helgen var jag nere i Norrköping och festivaljobbade. Och veckans positiva löpbandstest huruvida min skadade fot läkt ihop ordentligt i kombination med att Norrköping är en helt fantastisk löpstad gjorde att jag unnade mig en timmes bondpermis från jobbet igår och tog en liten löprunda.

Om du inte har gjort det och någonsin får chansen att göra det – testa att löpa genom Norrköping. Industriområdet är så suveränt fint. För att inte tala om folkparken samt området runt Himelstalund och området runt ån. Det är helt fantastisk löpning.

Löpmässigt var det inte mycket att hurra för – åtta kilometer i 5:15-tempo. Men det kändes ändå suveränt att kunna springa utan att känna någon smärta i foten (jag var supernoga med att hålla igen steget och inte gå över på överdriven framfotslöpning). Till sist blev jag tvungen att testa – den sista halvkilometern tryckte jag på lite. Och jodå, visst gick det att komma ner i 3:20-fart utan att det kändes alltför ansträngande.

Jag kanske inte har sprungit särskilt mycket i år. Och jag är nog inte redo för tuffare pass. Men formen verkar inte vara alls så dålig som jag trodde.

Fast än bättre än det beskedet var att jag fick chansen att morsa på det här gänget, som tyvärr trodde att jag skulle bjuppa på mat:

run2

Taggar:,

Kommentera

