När allt plötsligt blir verkligt

Jag har knappt vågat tänka på det. Ännu mindre skriva det. Då hade det känts alldeles för verkligt. Men igår kom paketet. Och då blev allting plötsligt lite väl superverkligt.

Jag ska vara med i Marathon Des Sables. Eftersom jag lider av svårartad hybris och inte riktigt kan uppfatta rimligheten i utmaningar fick jag förra våren för mig att ett av världens tuffaste löplopp är en baggis. Vi snackar sex etapper. 25 mil. Genom Sahara.

Och som om inte det vore utmanande nog måste alla deltagare vara självförsörjande (så när som på tält). Mat, sovsäck, kläder. Allt sånt måste bäras med under hela loppet. För att lyckas med det har jag beställt hem en ny väska. Och den dök upp igår.

Nu känns Marathon Des Sables inte längre lika rimligt. Bara några månader kvar och jag har knappt skaffat någon utrustning alls. För att inte snacka om formen. Den är under all kritik.

Vid tidigare storutmaningar har jag blundat och hoppats på mirakulösa överkrafter. Den här gången behöver jag nog det x2. Men nu har jag ju i alla fall en fräsig ryggsäck med sjukt många spännen och tuffa inställningar.

Ett skepp kommer lastat…

img_4927

…med en geeky väska:

img_4928

Taggar:,

Kommentera

