Facit 2016 – bästa året hittills.

Vilket sanslöst löpår 2016 blev för min del. Jag var med fyra tävlingar och slog pers i samtliga. Eller kan det vara så att jag har glömt bort några tävlingar?

Jaja – oavsett om minnet sviker eller inte, oavsett om jag har förträngt någon tävling eller inte, så går det inte att blunda för att jag slog rekord på fyra olika distanser under 2016.

23 april – Vårstafetten i Målilla, 5 km: 18:05*
7 maj – Gävle Halvmarathon: 1:26:09
22 maj – Köpenhamn Marathon: 3:08:06
9 oktober – Hässelbyloppet, 10 km: 38:04

…och som en liten bonus knäckte jag mitt första Ironman.

Visst. Jag lyckades inte med målet att göra maran på under tre timmar. Men det känns som att det kvittar. Jag är ändå sjukt nöjd med det här löparåret.

Nästa år blir det nog inte pers (förutom på Ironman). Istället tänkte jag fokusera på mer längd. Men vi får se. Det finns väl all risk att jag blir uttråkad framåt mitten av maj och vill testa att försöka springa snabbt igen.

*) Rekordet i Målilla är egentligen en sanning med modifikation. Sträckan var 5,7 kilometer. Men de fem avslutande gick på 18:05.

47_m_square

Kommentera

