Målförskjutning deluxe

I måndags morse – ganska exakt 48 timmar efter det att jag slet av mig våtdräkten nere i Kalmar – hörde Uffe av sig på Messenger och undrade om jag hade börjat räkna minuter. Och det hade jag ju. Dittills hade jag hittat 13 minuter som jag utan problem skulle kunna skala bort ifall jag någonsin skulle göra ett nytt Ironmanförsök.

Dagen efter det hörde Lukas av sig och undrade om jag hade anmält mig än. Och det hade jag ju inte, för min plan var att aldrig mer köra ett Ironman.

Men så sov jag på saken. Och vaknade. Och satte mig vid datorn. Och plötsligt var jag inte bara anmäld till Ironman Kalmar 2017. Jag var även anmäld med den uttalade ambitionen att kapa 55 minuter på årets tid och gå under 11 timmar.

Från att ligga sömnlös i min lägenhet med rädsla för att dö om jag åkte ner till Kalmar till att kaxigt hävda att Ironman är en baggis, där det lätt går att bli en timme snabbare, är extremt även för en hybrisskalle som min. Det är målförskjutning deluxe.

Taggar:, ,

Kommentera

