Testlopp

För ett år sen sprang jag Gävle Halvmara för att se om jag ens hade en sportslig chans att överleva Stockholm Marathon några veckor senare. Idag är det dags igen. Den här gången är det rimligheten i att göra ner mot 3:00 på Köpenhamn Marathon om två veckor som ska testas.

Det positiva med dagens lopp är att jag ligger långt, långt förre fjolårs-Håkan. Han var en rätt stukad kille med skadekänningar och utan särskilt många kilometrar i kroppen. Det negativa är att jag har sjukt mycket högre förväntningar idag.

I ärlighetens namn har jag fuskat ganska mycket med mitt träningsprogram under de två sista månaderna. Men jag borde ändå kunna göra en tid ner mot mitt personliga rekord på 1:29:05 från i Stockholm 2014 (loppet som numera går under benämningen Kaskadspyorna utanför slottet).

Det som talar för mig idag är den suveräna farten jag hade i Målilla för två veckor sen. Det som talar emot mig är att under gårdagens finjogg kändes 4:40 min/km som ett ganska snabbt tempo.

Vi får se vad tävlingsjävulen lyckas locka fram.

Taggar:, , , ,

Kommentera

