Håkan vs Löpning

Jag har insett att löpning har blivit något mer än bara ett tidsfördriv. Jag älskar löpningen. Men det finns annat som jag älskar ännu mer. Som Håkan Hellström. Och då får man prioritera.

Igår skulle jag egentligen hängt med två killar från Hemlingby Löparklubb ut på ett långpass i Hälsingeskogen. Men när jag insåg att Håkanbiljetterna släpptes 12:00 och jag inte hade någon chans att köpa på annat sätt fick jag ställa in passet. Och när jag sen – i det lotteriartade biljettkaoset – kom fram och lyckades få loss några ståplatsbiljetter stod det klart:

Den 4 maj blir det Håkan på Ullevi i stället för Stockholm Marathon.

Lite trist att missa Stockholm. Men jag kommer att ha klart mycket roligare i Göteborg.

För att kompensera upp att det inte blir något Stockholm Marathon för min del nästa år tänkte jag redan nu planera in någon riktigt fin mara, som jag kan se fram emot. Det får gärna vara ett stadslopp, jag vill helst ha rätt många deltagare och det vore skönt ifall det låg under slutet av säsongen.

Berlin? Kanske Frankfurt? Eller varför inte Amsterdam?

Håkan Hellström

Taggar:, , ,

Kommentera

