Långt från Lidingö

I morse var det inte bara fysiskt jag befann mig långt från Lidingö. Även psykiskt var jag milsvis bort. Klockan 09:00 stod jag nyäten och ombytt där hemma. Och plötsligt fick jag för mig att jag skulle gå och lägga mig igen.

Till sist vann förnuftet över lättjan och jag pallrade mig iväg till gymmet. Lite drygt en timme senare var det dags igen. Jag började fundera på att skita i det inplanerade löppasset, för att i stället gå hem och käka pannkakor. Återigen segrade förnuftet. Men den segern satt väldigt långt inne.

I dag gjorde jag comeback på CxWorx. Och det märktes att jag skolkat väldigt länge. Någonstans tycker jag att jag hållit igång med bålträningen. Men redan i den första låten märkte jag att magen inte riktigt ville cruncha sig fram hela vägen. Därifrån blev passet en enda lång utmaning mot utmattningen. Kul! Nu kanske jag äntligen får tillbaka peppen på att göra åtminstone ett Cx-pass i veckan.

Dagens löppass var ett väldigt lugnt återhämtningspass. Jag körde 11,5k i knappt 6:00-tempo och verkligen njöt av vädret. Som en hommage till alla vänner och bekanta som körde betydligt hårdare i Lidingöloppet i dag körde jag en extra vända upp för min kära Åkermanskulle.

aillis20150926170523

Taggar:, , ,

Kommentera

