En vecka senare

Då jag vaknade upp till ännu mer regn i morse kändes det smått absurt att det bara var en vecka sen jag åkte hem från värmen på Fuerteventura. Det känns snarare som att sommarens träningsläger på Playitas ligger en hel livstid bort. Tur då att jag kunnat leva den livstiden på boosten av en perfekt avslutningsdag.

Först stack jag och T, som jag träffade under Lighthouse Run, ut på morgonlöpning i bergen. Vi tog det lugnt och skönt och avverkade drygt 400 höjdmeter på knappt en mil i avslappnat tempo, där vi tillät oss att stanna upp och kolla på den grymma utsikten.

IMG_3482

IMG_3483Sen slappade jag järnet vid poolen och läste ut Bea Uusmas finfina Expeditionen: Min kärlekshistoria. När det blev för varmt för poolen och jag var för pigg för siesta testade jag fiskspa. Det var rätt märkligt. Och det gav kanske inte den effekten som jag hade toppats på. I ärlighetens namn fick jag lite dåligt samvete över att de stackars söta fiskarna skulle suga på mina skabbiga fötter.

IMG_3503

Men fiskar, berg och fina faktaböcker i all ära – dagens highlight var ändå Captain Crawls bravader.

Då jag kom till Playitas hade jag aldrig någonsin crawlat (visst – något armtag hade jag tagit utan att fatta vad jag försökte uppnå). Men två lektioner och några solopass senare hade jag fått till något som nästan skulle kunna uppfattas som crawl av en tillräckligt oobservant åskådare. Och strax innan hemfärd drämde jag till med nytt personligt rekord – 30 meter utan stopp. Håller jag den här utvecklingskurvan borde jag kunna knäcka Vansbrosimningen år 2136.

IMG_3501Trots att löpmängden blev lite mindre än väntat – det gick helt enkelt inte att motivera sig till långpass i värmen – blev träningslägret på Playitas helt perfekt:

  • 6 löppass
  • 5 simpass
  • 3 gympass
  • 2 lästa böcker
  • Sjuka mängder nyttigheter
Taggar:, , , , , ,

Kommentera

