Back to panna-onsdag

I morse när jag hörde hur det regnade och bilarna körde genom pölar medan jag snoozade började undanflykterna dansa förbi under ögonlocken. Och vi snackar om vackra, inbjudande, trovärdiga undanflykter. Men någonstans mellan frukost och rensandet av gårdagens hallonskörd hittade jag motivationen. 

Tidigare har jag bara kört back to back-pass med en natts vila emellan. I dag var planen att köra hardcore – morgon- och kvällspass.

Jag inledde med 22 kilometer regnig asfaltlöpning med ett par sommarprat i lurarna. Även om jag var lite stel till en början blev det en riktigt härlig tur. 

Eftersom jag hade fått fajtats onödigt länge med snoozande och motivation blev det inte värst mycket vila innan Pass #2. Men sex timmar efter asfaltslöpningen var jag ute igen. 

Den här gången tänkte jag testköra Skogsmarathonspåret, som jag tidigare sprungit fel längs. 

Jag var ordentligt gubbstuttig då jag körde igång och det dröjde någon kvart innan jag närmade mig något som ens kan kallas ett löpsteg. Lite senare hände det igen. Efter sexkilometersmarkeringen sprang jag längs en osnitslad stig i cirka 500 meter. Och när jag kom ut på en bredare väg följde jag pilen. Kort därefter: 18 kilometer. 

WTF? Hur kan jag gång på gång springa så tokfel? Jaja. Jag hittade på en ny runda och lufsade på. Men vid 9 kilometer kom tankarna. Och med dom värken, ömheten, osäkerheten. Jag gjorde en deal med mig själv att köra till 12k innan jag vek ner mig. 

Jag är verkligen inte känd för att ha något vidare pannben. Men i dag dök det upp och slogs för sin sak. För varje (inbillad?) krämpa var pannbenet där och peppade. Och plötsligt insåg jag något rätt fantastiskt – jag var faktiskt inte trött. Uttråkad, öm och uppgiven kanske. Men inte en gnutta trött. Och med den insikten bar pannbenet mig hela vägen in i mål. 

Dagens pass blev 22 + 22 kilometer. Om det inte vore för att Ultravasan är kusligt nära nu skulle jag vara övernöjd med dagen insats. Nu ser jag den som en liten, men god, delseger för Team Durmer. 

Dagens hjälte – Mr Pannben:

  

Taggar:, , , ,

Kommentera

