När dagarna bara flyger iväg

Sen i onsdags har jag bara tränat, ätit, sovit, solat, läst. Dagarna har liksom flugit fram.

I dag fick jag en helt perfekt start: Först en skön snackislöpning på 9k med en kille som jag träffade under gårdagens lopp och sen en riktigt långslö jättefrukost. 

  
Troligtvis har jag aldrig ätit så mycket och så nyttigt som jag har gjort de senaste dagarna. Är det träningsläger, så är det. Och då kan även Sugerjunkie Durmer hålla sig borta från godiset och efterrätterna. 

Loppet – The Lighthouse Race – gick klart över förväntan. Då jag testsprang i onsdags höll jag ju på att dö. Då det blev skarpt läge kapade jag 20 minuter på 13,5 km och kom femma – mest tack vare att damtvåan jagade mig som envis blodigel under de sista sex kilometrarna. 

Hade det inte varit för att en kille hade den tvivelaktiga smaken att gena (eller springa fel) cirka 300 meter, så hade jag nog spurtat mig in som fyra. 

Men The Lighthouse Race i all ära – gårdagens största happening var nybörjarkursen i crawl. Jag tog mitt livs första crawltag. Och det var skitsvårt. Vägen till att bli en swimrunmästare verkar vara rätt lång. 

Taggar:, , , , ,

Kommentera

