Tillbaka på Playitas

Jag tröttnade ihop totalt på regn och gråa dagar, så jag gjorde precis som förra året – bokade en soloträningsresa till Kanarieöarna. Kanske fantailöst. Definitivt välförtjänt. 

I går när jag kom fram var jag rätt klubbad och valde vila framför träning. I morse då jag kom ner till frukosten och insåg att många redan hade tagit en morgonrunda insåg jag att det bara var att sätta igång. 

Ett tungt benpass på gymmet innan lunch följdes upp med en löptur innan middagen. 

Dom flesta som har varit på Playitas känner nog till The Lighthouse-rundan – 13,5 km backlöpning för att ta sig fram och tillbaka till en fyr högt upp på en klippa. 

Jag sprang aldrig den här rundan förra året, men nu ville jag testa den inför morgondagens tävling på samma sträcka. Hel-ve-te! Vägen upp gick ordentligt långsamt. Och då jag försökte överkompensera genom att springa desto snabbare utför tog jag slut totalt. 

Min tid från i dag hade placerat mig näst sist i förra veckans tävling. Hur någon kan göra den där djävulsklättringen på under en timme övergår allt förstånd. 

Jaja. Jag för väl njuta av utsikten medan de andra springer åttor runt mig i morgon. 

  

Taggar:, , ,

Kommentera

