Löpstad Norrköping

I år är första året på en bit över tio år som jag inte på något vis är med och jobbar med någon festival. Det firade jag i helgen med att åka till Norrköping och Bråvalla som helt vanlig titta på-besökare. Efter några fina konserter, ett gäng muggar öl och riktigt grymt häng under fredagen valde jag bort Zara Larssons tidiga spelning under lördagen. I stället stack jag ut och sprang en sväng.

Till en början var det sjukt opeppigt – långa cykelbansrakor förbi industrier och tråkiga bostadsområden. Men så kom jag till Folketspark (tror jag). Och med ens blev livet helt underbart. Att långsamlöpa i solsken längs den råmysiga promenaden på bägge sidor ån gjorde mig helt knäckt. Plötsligt blev jag sugen på att flytta till Norrköping city. Att få springa årundan ett par gånger i veckan skulle verkligen vara lyxigt.

Med tanke på hur svårt jag hade att pallra mig upp till hotellfrukosten i lördags var jag ruggigt nöjd över att få ihop 16 kilometer löpning innan jag drog tillbaka till festivalområdet. Och som en fin bonus träffade jag den här polaren längs vägen:

IMG_3395

Taggar:, , , ,

Kommentera

