Premiär: 1-2-3-2-1-stege

We-hooo! Efter alldeles för mycket långsamlöpning och sega backintervaller kändes det skönt att äntligen få sträcka ut och springa lite fort igen. I dag testade jag för första gången att köra en stege. Det blev 1-2-3-2-1-kilometer med lite lite varierade vilor emellan i spåren kring Boulognern/Kungsbäck.

Planen var att ligga på 4:00-tempo och fram till den sista avslutande kilometerintervallen låg jag på 4:01 minuter/kilometer i snitt. De sista krafterna i kombination med hemlängtan gjorde att jag drämde i med 3:36 under den sista intervallen. Så snabbt var det väldigt länge sen jag sprang.

Jag gillar verkligen att jag kan programmera min kära vän Polar V800, så att den durrar när jag springer för sakta, säger till när en intervall är slut och räknar ner vilan. Däremot har jag inte riktigt förstått hur jag ska programmera den. Nu räknade den in min promenadvila i snittiden, så helt plötsligt kunde jag inte enkelt följa upp dagens pass.

Under huven finns ju ungefär exakt all data jag någonsin skulle vilja komma åt. Men jag vill ju inte behöva gräva där. Jag vill att kära V800 ska tvångsmata mig med lättsmälta godbitar.

Jaja. Väldigt oviktig smolk i en grymt skön intervallbägare. Vem vet? Det kanske går att träna sig ner till Sub40 även i år.

Taggar:, , , , ,

Kommentera

