From Dusk Till Fail-löpning

Förra året var det en vän till mig som utnyttjade årets längsta dag till att springa sig igenom natten tillsammans med Vimmerby SK. Inspirerad av det försökte jag mig på en From Dusk Till Dawn-löpning i går.

Start: 22:27
Målgång: 03:18

Det var ingen direkt hejdundrande solnedgång som släppte iväg mig, då jag satte av längs cykelbanan ut mot Bönan och havet. Snarare var det en jämndeppig gråmolnighet som ledsagade mig. Men det gjorde inte så mycket. Jag och min färgglada outfit pep på längs asfaltsvägar i ett ganska konstant 6:0X-tempo.

Första timmen. Inge problem. Andra timmen. Inga problem. Men efter det att jag kom till Harkskär och vände av hemåt igen började det trilskas. Först började det bli långtråkigt. Sen kom halsbrännan. Och efter det var det dags för tröttheten i stjärt och baksida lår.

Jag försökte springa-gå-spring. Men till sist fick jag inse att det inte skulle bli någon soluppgång i löparfart. Efter 3,5h gav jag upp. Det var helt enkelt en sån dag då stjärten inte orkade med.

Men även om det blev en From Dusk Till Fail-löpning är jag klart nöjd. Jag fick ett bra långpass även den här veckan. Dessutom råder det inte längre någon tvivel om vilka muskler jag bör fokusera på nere på gymmet.

Innan-bilden föreställer en klart mer peppad löpare än den uteblivna efter-bilden:
IMG_3390

Taggar:, , , , ,

Kommentera

