Oväntat slut på dagens långpass

IMG_3354

Tanken var att jag skulle köra 3,5-4 timmar i långsamt tempo längs Gästrikeleden. Men efter två timmar vek jag av in på Valbo Köpcentrum, drog på mig vindjackan och tog bussen hemåt. Efter förra helgens asfaltsnötande i ett regnigt Stockholm var jag inte riktigt upplagd för att kämpa mot regn och kyla i dag.

Så när regnet kom gjorde jag det lätt för mig och vek ner mig i dag. Och tur var nog det – då jag väl hade hamnat på bussen hem började det åska. Sånt klarar jag mig helst utan då jag skuttar runt i skogen och över hyggen.

Men på plussidan fick jag lära känna den här lilla sköningen längs vägen i dag:
IMG_3353

Taggar:, , ,

Kommentera

