Let’s Make That Happen!

Dan före maran. Den sista måltiden. Finjusteringen. Outfiten är testad. Väskan är packad. Morgonsmoothien är mixad. Allt är klart. Till och med spellistan – Maratonmannen Del II.

Det musikaliska upplägget för i morgon:

  • Uppvärmning till Lorentz
  • Mapei, Kendrick Lamar och Kitok fram till 27k
  • Hiphop, luftig pop och positivt driv fram till 38k
  • Driven rock och fart fram till Stockholms Stadion
  • Madi Banja & Lorentz – Du och jag under upploppet

Det finns bara ett krux med det upplägget. För att jag ska få gå i mål till Madis grymma Lets make that happen-anthem ska jag knäcka Stockholm bloody Marathon på 3:20h. Och det kommer bli svårt. Mycket svårt.

Inför starten har betygskommitén satt upp följande kriterier:
Överleva med ett leende på läpparna = G
Gå under 3:30h = VG
Gå under fucking 3:20h = MVG!

I morgon får vi se om det verkligen är rimligt att kapa 10 minuter på en mara utan att ha tränat lungorna ur mig. Och skulle det visa sig omöjligt är inte det hela världen. Just nu är jag bara så peppad på att få sticka iväg. Slipper vi regn fram till start i alla fall så kommer morgondagen att bli en helt suverän dag.

Taggar:, , , , , ,

Kommentera

