Återbesök hos sjukgymnasten

Jag är lite osäker på huruvida de två klumpar som jag fick med mig från sjukgymnasten i dag är ett par väldigt opraktiska simfötter, början på en inverterad skulptur av mig själv eller faktiska avgjutningar av mina hålfötter.

IMG_3326Det jag däremot vet med full säkerhet är att det var med en klart högre svansföring som jag gick till dagens återbesök.

Där jag för några veckor sen gick till sjukgymnasten med ömmande knä, stukat självförtroende och en övertygelse om att det inte skulle bli någon mara i Stockholm i år skuttade jag i dag glatt in för att hämta upp mina nya iläggssulor och ett förslag på styrkeövningar.

Sen mitt första besök hos sjukgymnasten för 20 dagar sen har jag inte bara lyckats korrigera mitt löpsteg. Jag har även hunnit med fyra långpass och en massa välbehövlig styrketräning. Resultatet? Jag känner mig så satans taggad inför helgen.

Däremot vågar jag inte testa mina nya iläggssulor. Inte så här nära inpå 42 kilometers asfaltsnötande. Det skulle troligtvis bara sluta i smärta och förnedring. Men då jag kutar iväg till måndagens avslutning på Runacademy ska jag lägga i sulorna och se vad de går för.

Taggar:, ,

Kommentera

