Träningshelg i stället för partyweekend

I morgon skulle jag ha åkt ner till Hultsfred för en fullspäckad helg. Moneybrotherspelning under fredagen och 50-årskalas för min vän Putte på lördagen. Däremellan hade jag tänkte be Puttes brorsa om ordentlig sparring på 10k löpning. Med honom som hare hade jag tänkt gå sub 40.

Men en kombination av dålig planering och taskigt cashflow gjorde att jag blir hemma i stället. Och kanske är det lika bra det. Ska jag ha någon chans alls att överleva Stockholm Marathon om några veckor borde jag kröka mindre och löpa mer.

Jag och Hultsfred har ett väldigt problematiskt förhållande. Där bor några av universums bästa människor. Och tillsammans med dom har jag haft några av mitt livs absolut bästa stunder. Samtidigt har jag aldrig varit mer sänkt, uppgiven och genomtom som jag har varit nere i Hultsfred.

I stället för fest och kära återseenden nere i Småland ska jag försöka få till en riktigt bra träningshelg. Dessutom knep jag och Haag två av de sista platserna till Petter & Gävle Symfoniorkester på Konserthuset på lördag. Så lite fest-å-musik blir det ändå.

Upplägget för helgen är:
Fredag: Morgonspinning samt ev maxstyrkepass på eftermiddagen.
Lördag: Testlöpning av Skogsmaratonspåret tillsammans med löparklubben – 21k.
Söndag: Testlöpning av Skogsmaratonspåret tillsammans med Runacademy alternativt yinyoga (beror hur benen och bakfyllan känns efter lördagen)

I dag följde jag förresten upp gårdagens crosstrainerpass med en ny vända. Det blev 45 minuter med stadig ökning av motståndet fram till det var åtta minuter kvar. Svettigt som fan och 92% som toppuls. Det kanske, kanske trots allt går att crosstraina upp till 94%.

Efter allt Hultsfredsreminiscande på crosstrainern dammade jag av Daniel Cireras gamla skiva. Bittert med bara ett litet uns sött har varit receptet för en massa bra musik. Och just i dag kändes hans Why? klart mer i samklang med sinnesstämningen än Fake Vegetarian Ex-Girlfriend.

spotify:track:6UjKzXZikGHKnRC6Fvww43

Taggar:, , , , ,

Kommentera

