Cash-for-No-Snus

Cash

Här på Kaplansgatan har vi så lite olja att Oil-for-Food-programmet skulle sluta i akut självsvält. I stället kör vi Cash-for-No-Snus-programmet.

Om jag inte räknat helt snett är det i dag 33 dagar sen jag köpte min senaste (jag vågar inte riktigt skriva min sista) snusdosa. Och om vi tänker bort att varje snusstopp i affären ofta innebar att jag även köpte något annat onödigt (läs: sockrigt), så innebär det att jag under de senaste 33 dagarna har sparat 50 spänn per dag. Cashing – vi snackar om 1650 kronor som alltså inte har hamnat under läppen!

Nu inledde jag i och för sig mitt slutsnusande med att plocka ut ett litet förskott i form av två par löpardojor ur snuskassan. Så egentligen ligger jag fortfarande back.

MEN… framåt mitten av oktober det år jag har fyllt 97 år kommer mitt Cash-for-No-Snus-program att ha gett mig en miljon kronor. Och för att fira detta faktum hakade jag på Kontors-Anna och körde ett pass Funktionell Träning på Må Bättre i kväll.

Det var första gången jag testade på Funktionell Träning och passet kan väl enklast sammanfattas med att ALLT – hur enkelt det än ser ut – blir absurt jobbigt om man gör det tillräckligt många gånger. Helvete så många repetitioner det var av allt. Det var sjukt, sjukt jobbigt.

Och givetvis fanns det – precis som på varenda Bodypump-klass jag någonsin varit på – en brud längst fram som körde skiten ur precis allt och alla. Det slår liksom aldrig fel. Det finns alltid en tjej (i vissa fall till och med en tant) som ser helt normalskapt ut, men som under skalet har muskler som är helt immuna mot den totala utmattning som många repetitioner utan läkande pauser ger upphov till.

Passledarens återkommande uppmaning om att vi inte skulle glömma bort att fylla på med vatten kändes nästan lite hånfulla med tanke på att det aldrig kom ens tillstymmelse till microvattenpaus.

Taggar:, , ,

Kommentera

