Tjåckis-Håckis

Chokladbollar

Min kiropraktor har rekommenderat mig att köra mer tung styrka, så att jag ska orka springa utan att få krånglande knän. Och i den tunga styrkans spår kommer nya rekord. I dag gick jag upp till 65 kilo på både benböj och marklyft. Sjukt trevligt med tanke på att det innebär 1x min egen kroppsvikt – trodde jag.

Då jag efter passet vägde mig kom chocken – jag har gainat tre kilo och väger numera 65,7 kilo. Och då är det inte muskler vi snackar om. Nä, jag har på allvar fått en liten mage som putar ut.

Huruvida det handlar om att jag A) varit alltför stillasittande sen kiropraktorn rådde mig att ta en paus från löpningen eller B) börjat småsnaska lite väl mycket sen jag slutade snusa låter jag vara osagt.

Nu har Tjåckis-Håckis börjat agera. Troligtvis kommer jag inte kunna rå på småsnaskandet. Däremot kan jag ju styra vad det är jag snaskar på. På jobbet har jag skapat ett litet nyttighetslager och i kylen har jag sen en timme tillbaka ett fat raw chokladbollar (fast 100% raw kan dom ju inte vara med tanke på att ingredienskaffet var kokat).

Jag älskar illusionen av att vara nyttig. Dagens recept blev det här.

Taggar:

Kommentera

