Hipstergymmet

Det finns de som tror att crossfit är hipsterträning. Tänk om. Vill du vara träningshipster 2015 är det amishgym som gäller.

Det här blev en väldigt tung vecka. I måndags gav min kiropraktor mig råden att tagga ner på löpningen lite, eftersom han misstänker att mitt strulande kring högerknät beror på en överbelastning. Och innan jag ens hann bokstavera a-l-t-e-r-n-a-t-i-v-t-r-ä-n-i-n-g låg jag hemma i feber och kände mig ömklig.

Efter två feberfria dagar gjorde jag äntligen comeback i dag. Jag och Franke skulle simma. Men en liten kommunikationsmiss gjorde att jag blev solo på badhuset. Och det var kanske lika bra det, för då slapp jag bli stressad och kunde brösta på i min egen takt. Men simningen var bara en uppvärmning för dagens ordentliga pass – stenröjning på en ö ute i Harkskär.

Min vän Perkele ska få el i sommarstugan. Och det är ju posotivt. Det negativa är att han måste gräva ett 97 meter långt dike på en ö som egentligen mest är en stenhög hophållen av grova rötter.

Beväpnade med spadar, spett och korphackor gick vi lös. Och det kändes rätt coolt faktiskt. Genuint satans kroppsarbete à la 1800-tal. Det som inte var fullt lika coolt var hur långsamt det gick. Varje meter vi gjorde var en mindre kamp. Men vi tog oss framåt i alla fall. Och längs vägen kände vi oss som kommunens största überhipsters. Helskägg är fortfarande det nya helskägget. Men frågan är om inte korphacka är den nya surdegen.

Taggar:, , ,

Kommentera

