Lämnade lasten på jobbet

I går var det halvdag på jobbet. Men jag satt ändå kvar lite längre. Slösurfade. Småfixade. Käkade lunch. För jag hade lovat mig själv att lämna snuset på jobbet när jag checkade ut inför påsk.

Senast jag gjorde ett sluta snusa-race var för omkring tre år sen. Det gick rätt bra. Men efter några månader (eller var det ett halvår?) var jag nere i skiten igen. Men nu är det alltså dags igen. Och efter 36 timmar känns det rätt soft. Bara någon enstaka Shit, jag skulle verkligen vilja ha en snus-tanke.

Den här gången kör jag en kur bestående av nikotinplåster och ingefära. Att köra helt cold turkey känns alldeles för osafe. Risken för ett snabbt återfall är way för hög. I stället satsar jag på att bryta vanan först och sen fasa ut nikotinet. Ingefäran får bli min nya last i stället.

Det värsta med att sluta snusa är sömnen. Förra gången hade jag helt rubbad sömn i säkert två veckor. I går kväll låg jag bara och snurrade och snurrade. Och i morse vaknade jag oskäligt tidigt för en långfredag. Fast det innebar å andra sidan att jag hann läsa nyheterna, käka frukost, steppa iväg till gymmet och vara upptrampad redan då 06:45-spinningpasset drog igång

Taggar:, , ,

Kommentera

