Premiär: Lunchintervaller

I dag drog jag och nykollegan Anna iväg till Må Bättre under lunchen. Det var faktiskt första gången ever som jag kört lunchträning.

Medan Anna pep iväg för att lyfta saker stannade jag på löpbandet. Upplägget var enkelt:

1k uppvärmning
6 x 500 m intervall

I stället för att öka farten ökade jag lutningen. Under uppvärmningen körde jag på tvåprocentig lutning och för varje intervall plussade jag på 0,5%.

Egentligen hade jag hoppats knäcka 8 x 500 meter och därmed haft en avslutning i sjuprocentig lutning. Men jag är helt enkelt inte tillräckligt stark i benen för det just nu. Så då Anna kände sig klar packade även jag ihop.

Väldigt behändigt – fyra kilometer rätt krävande löpning på 20 minuter. Perfekt för en lunch.

Taggar:, , ,

Kommentera

