När ett gympass är det bästa som finns

De senaste månaderna har allt varit så stressigt. Dygnet har haft för få timmar. Trots att jag ställt klockan aptidigt och försökt kapa bort all slötid har tiden inte riktigt räckt till. Och då har träningen blivit därefter.

Under den här perioden har gymbesöken varit väldigt plikskyldgia. In. Ut. Snabbt. Hetsigt. Något som bara skulle bockas av för att döva samvetet. I dag gjorde jag tvärt om – det fick ta all tid i världen. En lång uppvärmning, där jag testade hur mycket lutning jag klarar på löpbandet innan jag drunknar i min egen svett. Och sen ett långsamt, men bra, ben/länd/axlar-pass.

När det inte finns något som stressar och pressar kan man lägga ordentligt med tid på att stretcha ut den där oviga kroppen samt mysa runt oklädsamt länge på skumrullen. Och då kan man även unna sig en kopp kaffe samt en sväng i bastun innan det är dags att dra hemåt.

Finns det något jag verkligen skulle vilja prioritera under 2015 så är det de långa gympassen. Livet som grinig gammal eremitgubbe blir helt enkelt inte bättre än just dom passen.

Kommentera

