Går runt och nynnar på Runners blues

tatuering

Nu har det gått nio dagar sen halvmaran i Stockholm. Och sen dess har jag gjort i princip nada. Inte en endaste kilometer i spåret. Knappt något häng alls på gymmet. Det är som att jag drabbats av kronisk träningsopepp. I lördags pallrade jag mig till sist iväg på ett pass CxWorxs och i dag blev det en omgång Grit Plyo. Men två pass på nio dagar? Det är pinsamt långt ifrån godkänt.

Men jag har varit med om liknande saker tidigare. På jobbet. I livet. I övrigt. Har jag en mål, en puckel eller något annat som kräver en insats är jag beredd att jobba väldigt hårt för att ta mig dit. Och när jag väl kommer ut på andra sidan finns det ingen motivation kvar. Den senaste veckan har det blivit smärtsamt tydligt att jag behöver en ny utmaning. Annars kommer runners blues att förtära mig totalt och skruva tillbaka mitt liv till mitt gamla, passiva jag.

Men när man inte tränar så hinner man ju med andra grejer. Som att spela tevespel. Kolla på film. Ta en ordentlig utekväll med efterföljande slödag. Eller varför inte tatuera sig för första gången?

Förra torsdagen var det äntligen dags att göra verklighet av den där tatueringen som jag har funderat på i så många år. Tatueringen var egentligen en belöning jag skulle ge mig själv efter maran i maj. Men då ville jag inte riktigt bromsa upp och göra uppehåll i träningen för att få lite kroppsfärg att torka och läka. Nu kändes tajmingen klart bättre.

Min tatueringsoskuld togs av ett Libertinescitat från låten What became of the likely lads. Tyvärr hann vi inte göra klart hela i torsdags, så nästa vecka ska jag tillbaka och plågas en gång till. Tills dess borde jag ha lyckats bota bluesen med lite löpning.

…och jo – det gjorde ungefär precis lika ont som alla hade hävdat att placera en tatuering över revbenen.

Taggar:, , , ,

Kommentera

