På träningsläger

Berget

I eftermiddags anlände jag till Kanarieöarna. Eller rättare sagt kanarieön Fuerteventura. I och med att semestern blev så sen i år att alla andra redan hunnit börja jobba tog jag en solo-sista-minuten till något slags sporthotell.

Tanken är att jag ska läsa, sola och jobba minimalt under den kommande veckan. Och så träna. Massor.

Jag tjuvstartade lite före middagen i kväll med en kortare löprunda. Mest för att känna på området. Och det kommer bli tufft. Det rör sig om karga, backiga grusvägar.

Målet med veckan är att knäcka berget i hyggligt tempo. Under dagens försök kom jag tre femtedelar innan jag insåg att det var bättre att snigellöpa sig hem igen.

Om Lisa Nordén kunnat varit på mitt hotell för att träna – vilket hon tydligen har varit – så borde det duga åt mig med. Men jag misstänker att hennes första pass blev aningen längre än mina 4,3 kilometer.

I morgon börjar allvaret!

Kommentera

