Jobbigare för varje gång

Förra veckan blev en dålig träningsvecka. Men det var inplanerat. Det är svårt att kombinera bra träning med en ordentlig jobbpeak. Så det fick bli långvila på träningsfronten mellan torsdagen och söndagen.

Men i dag var det dags igen. Grit Plyo stod på schemat och det börjar bli en bra måndagsrutin – jag tror det är fjärde veckan på raken nu.

I dag kändes plyon jobbigare än någonsin. Och det går ju emot allt sunt träningsförnuft. Ju mer du tränar, desto lättare borde ju samma pass bli. Jag menar, det är inte som att jag börjat använda tyngre viktplatta eller nåt i den stilen.

Men troligtvis handlar det om att jag lärt mig passen, övningarna och vad min kropp pallar. Jag vet att det går. Och då håller jag inte igen. Benböjen blir lite djupare. Hoppen lite högre. Avstampen lite mer explosiva. Intensiteten aningen högre. Och plötsligt blir det som kändes okej förra veckan väldigt tungt den här veckan.

Rätt coolt egentligen. Kroppen och skallen samarbetar för att göra träningen så effektiv som möjligt. Jag önskar att dom kunde samarbeta lika bra då det kommer till löpningen.

I morgon blir det en dubbel: Uppbyggnadspasset på morgonen och lite skön snackislöpning med Jocke på kvällen.

Taggar:

Kommentera

