Nytt pass & Facit: Vecka #31

I dag testkörde jag äntligen det nya gympasset som Johanna satte ihop åt mig för snart två veckor sen. Tanken är att jag ska gå över i en lite tuffare, mer byggande fas, med fokus på ben, rygg, axlar och mage.

Precis som alltid vid ett nytt pass kändes det ordentligt superjobbigt. Och inte blev det bättre av att inte ha någon pådrivande tränare på plats. I det inledande marklyftet fick jag plocka av vikt redan från början – det känns bättre att få tekniken att sitta, innan det är dags att försöka slå världsrekord. Och det här med att köra 3×8 breda chins? Nja, jag vet inte det jag. Inte med min kropp i alla fall. Jag fick ”fuska” och köra i chinsmaskinen för att lyckas.

Det här passet kommer bli en utmaning att lära sig behärska. Och det är grymt coolt att det finns så många ”töntiga” småövningar med pilatesbollar, som i själva verket är riktigt tuffa.

FACIT: VECKA #31

Måndag: Grit Plyo.
Tisdag: Core + tempotest 6,29 km.
Onsdag: Löpning 10 km.
Torsdag: Backintervaller – totalt 9,81 km löpning.
Fredag: CxWorxs.
Lördag: Tävling – Vildmarksmilen 10,7 km.
Söndag: VILA.

Kvar till årsmålet: -217,45 km.

En ny liten utmaning:
Nytt program

Taggar:, , ,

One response to “Nytt pass & Facit: Vecka #31”

Kommentera

