Jobbsemester

En gång i tiden – du vi var inne i en lite tyngre jobbperiod – gjorde min före detta kollega Bozo följande helt lysande definition: Fritid är den del av arbetstiden då det är tillåtet att dricka öl. Och som en uppföljning på det vill jag nu lansera jobbsemester: Det är när du åker iväg, så att det känns som semester, men du fortsätter jobba på som vanligt.

Sen i tisdags och fram tills i dag har jag haft jobbsemester nere i Hultsfred. Om dagarna har jag suttit i en lånelägenhet och jobbat på. Men om kvällarna har jag umgåtts, grillat och allt det där andra som hör en semester till. I morse tog jag konceptet jobbsemester till fulländning.

Jag skulle hantera några tyngre filer. Inget märkvärdigt. Ladda ner från ett ställe. Tagga och ladda upp på ett annat. Men även så enkla uppgifter tar ju tid.

I stället för att sitta och glo på en mätare under ned- och uppladdningarna passade jag på att köra korta tempopass i skogen bakom knuten. Det blev ett bra upplägg med kort, rask löpning. Lite filfixande. Sätta igång en uppladdning. Och sen ut på nytt tempopass. Totalt blev det 3 x 3 kilometer. Samt fyra cirklar kroppsgym – 20/20/20 raka crunches, sneda crunches, armhävningar.

Pass #1: 4:31 per kilometer.
Pass #2: 4:05 per kilometer.
Pass #3: 3:57 per kilometer.

Gateway to heaven:
gateway to heaven

Samtidigt på kontoret:
kontoret

Taggar:, , , ,

Kommentera

