Fem kilo till!

En helt episk tisdagsmorgon: I dag lassade jag på ytterligare fem kilo i den stående rodden, så nu när jag sitter här och käkar second breakfast på stammishaket Princess känner jag mig som He-Man. Typ.

Då jag började med Tränar-Johannas grundpass utgick vi från 30 kilo i stående rodd. Kanske inte skitmycket. Men klart tillräckligt för en tanig motionär, som kör alldeles för lite överkropp på gymmet. Och klart tillräckligt då det är 3×12 repetitioner som står på menyn.

I dag var det någon tjej som uppvärmningsbollade med min träningsvikt – 35 kilo – medan jag låg på rygg och brottades med en pilatesboll. Taggad av hur oberörd hon verkade blev jag tvungen att utmana mig själv lite då hon hade kilat vidare. Och jodå – 40 kilo funkade, även om repetition #35 och #36 kändes ordentligt tunga.

Ett gritpass. Ett kilo vildhallon. Och ett nytt personligt rekord. Den här veckan har fått en minst sagt lysande start.

Taggar:, ,

Kommentera

