Relationsexperten

Backintervaller

I går var jag så rysligt osugen på backintervaller att jag var rädd att det inte skulle bli några ifall jag inte fick sällis. Men Hag var sjukt svårtövertalad. Inte ens mitt försök att leka relationsexpert, genom att hävda att besökande Camsun skulle uppskatta lite oförberedda intervaller innan vi drog vidare för att kolla på konsert med Linda Pira och Stor, bet på honom.

Men jag hade inte behövt varit rädd. Jag tog mig till Åkermans kulle eller Böcklingbacken, som den numera tycks kallas. Och när jag kom dit spottade jag den rätt i ansiktet genom att knäcka 1×10 intervaller som om det vore en avslappnad promenad ner till stan. Nästa gång får jag nog höja ambitionsnivån, för planen med 2×5 intervaller var alldeles för lätt.

I kväll behöver jag ingen utomstående hjälp för att ta mig iväg. I kväll ska jag nämligen kombinera nytta med nöje genom att springa iväg till Hallon Heaven för att kolla om det inte börjar bli dags att skörda snart.

Håller jag bara i över helgen kan det här bli min absolut bästa löparvecka på mycket, mycket länge. Kanske till och med ever.

Taggar:, , , ,

Kommentera

