Katt

Alltså. Den här veckan bara flög iväg. Men det kanske inte är så konstigt. Då jag nyss stängde veckans tidrapportering visade det sig att det blev en 70-timmars arbetsvecka. Men. Det innebär inte att det inte tränats. Eller spanats på katter.

I fredags körde jag mitt första pass med min nya tränare – Johanna. Eftersom Louise ska flytta är det Johanna som fått ta över ansvaret för min fysiska utveckling. Hon hade satt ihop ett riktigt bra grundpass, som jag ska nöta under den närmaste månaden.

Bortsett från lite stående rodd med skivstång var det knappt några vikter alls i Grundpasset. I stället är det kroppsvikt och sjukt mycket pilatesboll som gäller. I dag körde jag igenom passet på egen hand – allting satt inte riktigt. Men jag gillar att det är ett kort pass, där flera övningar kan köras parallellt, och där fokus ligger på många repetitioner. Ska jag lyfta mig till halvmaran i september handlar det mer om att orka längre än att kunna lyfta mer.

I går passade jag på att köra min gamla lördagsdubbel – core följt av 55 minuter spinning. Men den ordentliga höjdpunkten var att åka upp till Gävle Katthems öppet hus. Visst att dom hade en supersöt kattunge. Men den skönaste bland burarna var nog den döva donnan, som sällan brydde sig om att hala in tungan i munnen.

Det var tur att mitt ex inte var med – då hade vi knappast lämnat katthemmet tomhänta. Och jag misstänker att hårbollen som ligger och sover över mina ben just nu inte riktigt hade uppskattat att få tillökning i familjen.

Taggar:, , ,

Kommentera

