Nystart

Måsungar

På vår innergård i Brf Bogården har det varit ordentlig nystart den här veckan. Supersöta måsungar har vankat fram medan föräldrarna hotfullt störtat mot alla som gått i närheten. Och av respekt för dom föräldrarna gick jag inte fotonära, utan snodde i stället en fin måsungebild på nätet. Dessutom har vildkaninerna också fått ungar – tror jag.

För min egen del har det gått lite trögare. Mycket på jobbet, lite ork och inget mål. Det har bidragit till en rätt slö träningsvecka. Men i morse vaknade jag upp med ny energi.

Utan direkt eftertanke gick jag iväg till gymmet och slängde ut mitt explosivitetspass för att i stället återgå till maxstyrkepasset. Kanske kan det lägga grunden för kommande stordåd. Och under kvällen drog jag ut på min första löprunda sen förra helgens långpanna. 6,63 kilometer. Visst, takten var maklig. Men nu är jag ändå igång igen.

Men den ordentliga nystarten kom precis nyss, då jag anmälde mig till DN Stockholm Halfmarathon 13 september. Det kändes väldigt mäktigt att för första gången ha meriter från tre olika lopp att bifoga anmälan. Får se om det ger något för min kommande startposition.

Den 13 september fyller även min mor 60 år. Och jag tror hon är lite orolig för att vi ska anmäla henne till att springa också. Men i och med att hon brukar tjuvläsa här är det väl lika bra att återigen intyga att hon inte kommer bli anmäld (däremot kanske hon hade blivit det om hennes lite elakare dotter fick bestämma helt själv). Nu får hon nöja sig med att kolla på en målgång och hitta på något annat sen.

Taggar:, , ,

2 responses to “Nystart”

  1. Therese says :

    Vill vara rätta dig. Vår mor fyller år den 14 september

Kommentera

