Så jävla redo!

Sen jag hämtade ut nummerlappen i går har jag varit så sanslöst peppad. Snudd inpå överpeppad. Kroppen har varit som en superspänd fjäder, som kan gå av på mitten när som helst. Till sist stod jag inte ut längre – efter jobbet drog jag till gymmet för fyra lugna, fina kilometer löpband följt av en ordentlig stretching.

I morgon är det dags. Det här har jag tränat för sen 18 september. Längs vägen har jag sprungit både längre och snabbare än vad jag någonsin gjort tidigare. Ömmande tå eller inte – aldrig tidigare i hela mitt liv har jag varit mer redo för att knäcka ett maratonlopp.

Om jag inte räknat helt fel är 30 maj årets 150:e dag. På dessa dagar har jag haft 35 vilodagar. Under resterande 115 dagar under 2014 har jag tryckt in 162 träningspass.

Löpning: 601,8 km (fördelat på 61 tillfällen)
Gym: 50 pass
Gruppträning: 29 pass
Spinning och annan konditionsträning: 22 tillfällen

161 träningspass på fem månader? Mitt jag à la 2012 såg aldrig det komma.

Jag är en annan människa nu. Jag är en bättre människa nu. Jag är redo för Stockholm Marathon!

Taggar:, ,

One response to “Så jävla redo!”

  1. Agneta Arvidsson says :

    Grattis =) bra jobbat.
    Inspirerande att läsa din blogg också. /Neta

Kommentera

