Ingen återvändo längre

Nummerlapp

Sen mitt nya rekord på halvmarasträckan förra onsdagen har jag varit så tjurig att jag inte velat skriva något. Dagen efter vaknade jag nämligen upp med en liten tåskada. Ringtån (kallar man det ens för det?) på höger fot har ömmat något förjävligt så fort jag skjuter ifrån ett steg – oavsett om jag gått eller sprungit. Smärtan har suttit liksom precis där tån möter resten av foten.

Då jag i helgen var i London för att kolla på Nine Inch Nails hade jag tänkt finspringa en massa i Hyde Park. Men det blev bara en vända – en kort en. Då vartannat steg innebär att det hugger till i den ena foten pallar man inte längre än kort.

Nu – en vecka efter skadan – har smärtan lagt sig något. Men det ilar fortfarande till så fort jag skjuter ifrån med högerfoten. Fast det får kvitta. Nu finns det ingen återvändo.

I dag var jag ner till Stockholm och hämtade ut min nummerlapp. Jag trodde det skulle vara ganska folktomt vid utlämningen, men det var rätt många där. Och att se alla andra som också ska springa gav värsta boosten. Då jag åkte hemåt igen var peppen på topp.

Trilskande tår eller inte. På lördag gäller det. Och jag är taggad till max!

Taggar:, , ,

Kommentera

