Dagens utmaning: Håkan 014 vs Durmer 013

I dag tänkte jag utmana mig själv lite. Eller rättare sagt: Jag tänkte utmana mitt jag från 14 september 2014.

Den 14 september var jag i mitt livs – dittills – bästa form. Jag klarade det ”omöjliga” och sprang mig igenom Stockholm Halvmara på 1:43:27. I dag tänkte jag se om jag kan toppa det. Fast utan publik, stämning och sköna ryggar att haka på. Det blir Håkans Skalle 014 vs Durmers Form 013.

Löpningen har känts så lätt och rolig på slutet att jag har funderat på att sätta upp en ny utmaning efter maran 31 maj. En liten del av mig har börjat fundera på att göra en ny halvmara i Stockholm – fast satsa på en ordentlig putsning av tiden. Ska jag vara helt ärlig är jag nog mer av en halvmaratonlöpare än en maratonman. Vore kul att få ett kvitto på att det verkligen är så.

Taggar:, , ,

Kommentera

