Albumprovning

Tigerdrottningen

Nu har jag i och för sig inte testat, men jag är rätt säker på att jag inte skulle kunna springa särskilt långt utan musik. Den sätter tempot, glöden, känslan och humöret. Kort och snabbt = rock. Långt och avslappat = hiphop och luftig indie. Spellistor är bra. Men då jag ska springa riktigt långt föredrar jag att inleda med ett helt album. Det ger liksom en massa ”frikilometer” i början.

Under halvmaran i Stockholm förra året var det Kanye Wests Yeezus som tog mig framåt. Men den är lite hård och kantig. Osäkert om jag skulle klara dubbla distansen med den i lurarna. Därför har jag börjat laborera lite. Planen är att inleda maran 31 maj med två album på varandra. Det ena kommer most likely bli Kents Tigerdrottningen. För att avgöra det andra stack jag ut på albumprovning i dag. Dagens testalbum var Ison & Filles Länge leve vi. Och shit vad snabbt det gick.

Kvällens runda 14,2 kilometer. Efter en inledande kilometer på 4:51 minuter sjönk snittet till sist ner till 4:23. Att den sista kilometern också blev den kvickaste (4:08) hade mest med hemlängtan att göra. Och då hade spelaren redan hunnit ett par låtar in i Tigerdrottningen.

På lördag hoppas jag knäcka min sista ordentliga långpanna. Då är det Lily Allens Sheezus som ska provspringas.

Taggar:, , , , , ,

4 responses to “Albumprovning”

  1. challengediabetesblog says :

    Ja håller till fullo med, att springa utan musik är tufft!!! Lycka till med albumvalet och löpningen! 😀

  2. maratonsatsningen says :

    Du, det skulle nog kunna vara lösningen. Känns som att jag bara återanvänder samma gamla skåpmat annars.

Kommentera

