En månad kvar

Startbevis

Valborg och precis in månad kvar till maran. Det firas bäst med ett dubbelpass. I går damp förresten startbeviset ner. Lägg startnummer 8207 på minnet. Bettar du 100 spänn hos Ladbrokes kan du bli ekonomiskt oberoende ifall den lallarlöparen kommer först in i mål.

I dag var det dags för att gå igenom ett nytt träningspass med Tränare Louise. Efter den senaste tidens fokus på maxstyrka går vi nu över på explosivitet. Det känns som att det kommer att bli ett skonsamt och roligt pass – så fort jag fått styr på tekniken i frivändningarna. Nu är jag mest ute och flaxar med armarna och det ser allt annat än go pro ut.

Efter lite eftermiddagsjobb och häng med Katten Singha stack jag ut på en liten skogsrunda. Två varv i spåret med omvänd riktning efter halva sträckan. Totalt hamnade jag på 10,48 km och en snittid på 4:47 min. Rätt lagom för en onsdag.

I morgon väntar – förhoppningsvis – ett nytt dubbelpass. Men då blir det av det tuffare slaget. Jag har redan börjat se fram emot fredagsvilan.

Taggar:, , ,

3 responses to “En månad kvar”

  1. Clifton says :

    man blev ju rätt mycker mer taggad när detta brev fanns i lådan!

    • maratonsatsningen says :

      Visst blev man? Jag har inte riktigt fattat det där med startgrupperna. Fick du en bra grupp?

      • Clifton says :

        Grupp F-j är ju egentligen samma, man knatar in i startfållan och ställer sig i höjd med lämplig farthållare! Jag siktar på 4:45 som sluttid, om allt går bra så vid den farthållare ställer jag mig! Du verkar vara snabbare så du ställer dig längre fram 😉 (så var det i alla fall 2010 när jag skadade mig…)

Kommentera

