Tävlingshelg deluxe

Stafettlaget

Jag sitter på tåget ner till Hultsfred, för i morgon vankas det vårstafett i Målilla och en återförening av det lag som förra året överträffade alla förväntningar. I år har jag fått den tunga näst sista sträckan. Och det gör mig lite nervös, för flera andra lag kommer nog sätta riktigt duktiga löpare på den sträckan. Dessutom har jag varit krasslig och inte vågat träna alls sen i måndags. Men jag tror och hoppas på att jag kommer vakna upp i morgon utan trasslande hals.

För att göra tävlingshelgen än mer komplett åker jag raka vägen upp till Sollentuna efter stafetten i morgon. Där vankas det Vildsvinet på söndag – 10 kilometer trail med en mördarbacke, som ska passeras två gånger.

Målsättningen i Vildsvinet är bara att lunka runt. Men i morgon skulle jag vilja prestera. Förra året gick det så bra för oss i stafetten att det vore synd att underprestera i år. Min sträcka är 7,7 kilometer. Frågan är om en tid på 32 minuter är att hoppas på för mycket?

Taggar:, , ,

Kommentera

