Facit: Vecka #14 (…och lite måndag)

Måndag: VILA
Tisdag: Maxstyrka
Onsdag: Kortintervall 4,93 km
Torsdag: Bodypump
Fredag: Löpning 14,6 km
Lördag: Grit
Söndag: Löpning 22,3 km + massage

Kvar till årsmålet: 182,77 km

I dag vaknade jag upp med otippat pigg kropp – gårdagens massage gjorde underverk för benen och höften. Däremot var skallen inte lika pigg. Så jag unnade mig en sovmorgon och gick raka vägen från sängen till hemmakontoret.

Men då det var dags att stämpla ut kände kroppen sig lite rastlös. Regnigt och lite småkyligt ute? Då passade jag på att trampa ur benen lite. Det blev 30 minuter spinning + ett corepass. Tyvärr kändes spinningpasset lite för kort och när jag klev av cykeln hade pulsen redan lagt sig.

Mental memo till mig själv: Då du går på det korta spinningpasset finns det inget att tveka över – maxa från början och snåla inte med växlarna. Blir du inte trött har du enbart dig själv att skylla.

Taggar:,

Kommentera

