Den där Gritkänslan

I går var jag och tog min första klassiska massage någonsin. En timme knådande, ett par varma stenar och en ordentlig utstretching gjorde att knutarna i låren kändes lite mindre knytnävsstora då jag vaknade i morse. En bra träningsvecka tär på kroppen. Men efter gårdagens massage vaknade jag upp och var råpepp inför dagens Gritpass.

Under den första halvan – skivstångshalvan – kände jag mig hur stark som helst. I dag hade jag utan problem klarat tio kilo per sida, vilket är milstolpen jag strävat mot under den sista tiden. Känslan var grym. Det fanns inget som kunde plocka ner mig.

Under den andra halvan – den med mer funktionella övningar – var känslan en helt annan. Visst, under den ena cirkeln klarade jag fler varv än någonsin. Men jag föll på mina burpees – igen. När man väl står där och inte förmår kroppen att lyda en enda sekund till är man inte så kaxig längre.

Men det är just det jag gillar med Gritpassen. Ena sekunden kan jag känna mig hur grym som helst, för att ett par ögonblick senare vara nere i källaren igen. Det gör att det aldrig går att slappna av. Det handlar om att hela tiden göra det bästa av varje moment.

Nästa vecka är det en ny release. Och enligt vår ledare kommer det bli en mer benbetonad release med klart mycket mer burpees. Jag kan inte säga att jag ser fram emot det. Och jag skulle verkligen ha velat knäcka tio kilo per sida innan den nya releasen.

Om ganska exakt en vecka kommer jag nog vara exakt lika knäckt som jag var efter mitt första Gritpass. Då kommer det vara en nygammal Gritkänsla som härskar. Men jag ska fan inte ge upp. Förr eller senare kommer jag vinna över brupeemonstret.

Taggar:, ,

Kommentera

