Välkommen vecka 13

Frukost

Det var ett par veckor sen jag senast studsade upp som en lärka på en tidig måndagsmorgon. Men då klockan ringde 05:00 i morse kände jag mig pigg, stark och glad. Gårdagens långlöpning kändes förvånansvärt lite i benen.

För någon vecka sedan ifrågasatte jag en tjej som förberedde sin frukost kvällen innan. Sånt ska man aldrig göra, för det slår alltid tillbaka. I går var det jag som avslutade söndagen med att laga fyra portioner frukost/mellanmål. Det blev ett spontanförsök.

Nedre botten: Pumpakärnor och flytande honung.
Mellanregister: Naturell kvarg hoprörd med hjortron och skivad banan.
Penthouse: Dinkel- och boveteflingor toppade med kanel.

Resultatet blev kanske inte Starbucksgott. Men det kan helt klart vara starten på en ny vana – jag sparade ett par sömndruckna minuter och fick en godare frukost än vad jag brukar käka.

Då jag kom till gymmet valde jag att göra slag i saken direkt – gårdagen löpning visade att jag är för svag i stjärten. Så i dag blev det fokus på stjärt, höft och ländrygg. Det är knappast några gymmachopoäng på det upplägget. Men jag kan unna mig lyxen att skita i sånt. Just nu handlar det bara om steget, tiden och längden. De skeva kroppsidealen skjuter jag på framtiden.

Taggar:, , , ,

Kommentera

