Morgonstund har tunga ben i mund

Löpningen ger. Och löpningen tar. I dag tog den lite väl mycket. För en gångs skull testade jag att springa innan jobbet. Planen var 3 x 2 min + 10 min tröskelträning på löpbandet. Den planen havererade rätt hårt.

Med gårdagens maxträning i benen – eller främst i rumpan, som kändes gjuten i betong då jag vaknade – var mitt lätta kenyanska löpklipp utbytt mot en överviktig asfaltläggares tunga lufs. Jag borde sett tecknen redan under uppvärmningen. Men det gjorde jag inte. I stället satsade jag på nytt rekord. Det höll i två 10-minutersintervaller. Sen tog allt så slut att jag valde att avsluta med tre minuter slölöpning.

Jaja. Det går inte att vinna allt och i dag förlorade jag hårt. Men det är kanske nyttigt. Så sent som i söndags fick jag hybris och började fundera på att bli ultralöpare. Kanske bättre att ta ett litet steg i taget och foka på att överleva ett maraton först.

Facit:
2 x 2 min + 10 min + 3 min = 6,29 km

Taggar:, , , ,

Kommentera

