Vilken sanslöst lyxig vår

I söndags käkade jag lunch hos min mor. Sen körde jag en liten runda i min barndomsskog. Och det är egentligen helt, helt sjukt. 9 mars och jag sprang runt på helt torra skogssspår utan vare sig mössa eller vantar och funderade på varför jag inte hade shorts på mig.

I dag hade jag tänkt köra ett dubbelpass. Men då klockan ringde ställde jag om den och unnade mig en sovmorgon. Däremot lyckades jag ta mig ut på en tur fartlek med spellistan Rock vs Billy Bragg. Tempot i kroppen är fortfarande lite väl lågt och det tar inte många meter innan lungorna vill hoppa upp genom munnen och försvinna ut i skogsmörkret.

Men ändå – det blev en klart finare runda än förra veckan.

FÖRRA VECKAN:
Distans: 5,62 km
Tid: 26:06 min
Snitt: 4:38 min

DEN HÄR VECKAN:
Distans: 7,98 km
Tid: 35:06 min
Snitt: 4:25 min

Taggar:, , ,

Kommentera

