Tröskelpass, fredagsöl och Nicole Sabouné

Fartlek #2

Andra veckan på raken – det börjar nästan bli en tradition att stämpla ut från kontoret på fredagar, traska iväg till gymmet och köra ett tröskelpass på löpbandet.

Upplägget i går blev det samma som förra veckan: 2 min jogg + 10 min rus x 3, följt av 3 min lugn nerjogg.

Passet var exakt lika pissjobbigt den här veckan, men jag lyckades höja tempot något i de två första 10-minutersrusningarna. Tyvärr gjorde det väldigt lite för totalsträckan. 8,85 km förra veckan blev 8,95 km i går. Men med bara en liten, liten till tempohöjning har jag ett pass som är 9 km på 39 minuter. Inte illa pinkat för att vara en Håkan Durmér.

Då svettfloden väl hade lagt sig vallade jag två småbarnsfarsor genom två fredagsöl och en helt lysande spelning med Nicole Sabouné. Om hon är fantastisk på skiva, så är hon fantastiskt fantastisk live. Synd bara att skivan Must Exit inte är så löpvänlig.

Helgen hade knappast kunnat få en bättre inledning.

Taggar:, , , , ,

Kommentera

