Facit: Rock-a-Billy

Rock-a-Billy

I dag testade jag mitt första pass fartlek till spellistan Rock vs Billy Bragg. Och det går enklast att sammanfattas med ett enda ord: Pissjobbigt.

Upplägget är egentligen rätt bra – en drivig snabblöparrocklåt följd av en lite lugnare Billy Bragg-låt för skön jogging. Problemet är att världens bästa löpa-snabbt-låt (Joker And The Thief av Wolfmother) är 4:40 lång. Det blir en intervall på drygt en kilometer följt av en återhämtningslåt på 2:33, innan QOTSA drar upp tempot igen med 4:15 No One Knows.

Det var just kombon Wolfmother/QOTSA som knäckte mig. Då No One Knows började klinga ut hade jag nyss passerat fem kilometer och planen att köra tre snabba låtar till (jag måste varit full då jag satte längden på spellistan/löppasset) kändes riktigt puckad. I stället lommade jag hemåt i sakta mak med svansen någonstans mellan benen.

Men ändå. När jag var stretchad och klart kände jag mig rätt nöjd ändå. 5,62 kilometer, ett snitt på 4:38 och med en snabbaste kilometer på 4:04 (givetvis till Joker And The Thief) är ändå klart godkänd. Jag är inte i bättre form än så. Och hur mycket jag än vill tro att jag kan bli en sub-40-löpare, så har jag faktiskt aldrig ens varit i närheten av det.

Taggar:, , , , ,

Kommentera

