Fartlek: Rock vs Billy Bragg

Rock vs Billy Bragg

Jag har inte riktigt fattat hur man kör fartlek. När ska man höja tempot? Vid en blå bil? En trasig lampa? En stavgående pensionär? Och framför allt: När ska man sänka det igen?

Men i går kom jag på ett koncept som borde passa mig: En ny playlist. Hälften av låtarna plockade från min Shit, nu ska jag springa snabbt-playlist. Andra hälften Billy Bragg. Antingen kör man på shuffle. Eller varannan låt.

Valet av Billy Bragg är så klart ingen slump. Akustiskt, utan att bli såsigt. Korta låtar, så att slölöpningen inte blir för dominerande.

Spellistan är redan skapad och klar. Tyvärr kom jag hem lite för sent från jobbet i dag. Men i morgon. Då jävlar. Då blir det Rock vs Billy Bragg. Och mitt livs första fartlek.

Nä, lika bra att utnyttja den spontana vilodagen på bästa sätt. House of Cards here I come!

Taggar:, , , ,

Kommentera

