Att övervinna sig själv och trampa skiten ur en dålig dag

Arbetsmiddag

I dag blev en sån där förvirrad stressdag. Det kom beställningar. Och kontrabeställningar. Och kontrabeställningar på kontrabeställningarna. Och där satt jag med världens längsta to do-lista och fick prioritera småjusteringar. Men jag ska verkligen inte klaga – så kan livet som konsult vara ibland.

När jag kom hem efter tio timmar var jag helt slutkörd och ville inget hellre än att krypa ner och sova en timme innan kvällspasset, då jag skulle börja beta av min egentliga arbets-to do-lista. Men jag lyckades övervinna min hemtama lilla latmask och tog mig i stället iväg till gymmet för 45 minuter spinning.

När jag väl sjönk ner i sadeln gav jag mig fan på att trampa skiten ur den här arbetsdagen. Sagt och gjort: Det blev ett fantastiskt bra pass. Tung belastning. Okej fart. Inget maskande i platåcyklingen mitt i passet. Inte ens när spyan började göra sig hemmastad i svaljet trappade jag av.

Det här kan mycket väl vara mitt bästa spinningpass ever. Tröttkörd och glad plockade jag upp en god salladsmiddag på vägen hem. Och voilà – när jag öppnade upp datorn igen kändes allting mycket enklare och to do-listan framstod inte längre som ohanterlig.

Taggar:, ,

Kommentera

