Tempoträning i 4:05

Löpband

Jag anser mig ligga sjukt långt efter planen (läs: Jag ligger sjukt långt efter planen). Men på slutet har det börjat kännas mer positivt – kanske kan jag trots allt knäcka maran i slutet av maj.

I dag testade jag fyra kilometer löpband i lite tuffare tempo. Jag gick ut i 4:40 tempo och betade mig snabbt neråt. Accelerationen höll hela vägen in i mål och när jag väl hade nått fram var jag lite förvånad över att snittfarten hamnade på 4:05 per kilometer.

Inte helt snedpinkat av en gamgubbe, som knappt kunde titta på ett par löpskor utan att få bultande knävärk för någon månad sen.

Jag börjar verkligen, verkligen längta efter utomhuslöpning. Frågan är om jag ska våga påfresta det där trötta löparknät lite mer till helgen eller om jag ska fortsätta nöta löpband i ytterligare en vecka.

Taggar:,

Kommentera

